👈 فروشگاه فایل 👉

پیشینه و مبانی نظری تاثیر جهانی شدن اقتصادی بر تورم

ارتباط با ما

... دانلود ...

پیشینه و مبانی نظری تاثیر جهانی شدن اقتصادی بر تورم

پیشینه ومبانی نظری تاثیر جهانی شدن اقتصادی بر تورم

مشخصات فایل

تعداد صفحات

52

حجم

0/84 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی

docx

توضیحات کامل

پیشینه و مبانی نظری تاثیر جهانی شدن اقتصادی بر تورم

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

-1) مقدمه.................................................................................................................................................................   5

2-2) تعریف مفاهیم اولیه تحقیق.........................................................................................................................    5

2-2-1) جهانی­شدن..................................................................................................................................................   5

2-2-2) ابعاد جهانی­شدن........................................................................................................................................    6

2-2-3) شاخص­های جهانی­شدن..........................................................................................................................   10

2-2-3-1) شاخص­های تركیبی............................................................................................................................   10

2-2-3-2) شاخص­های غیر تركیبی.....................................................................................................................   13

2-2-4) نقد شاخص­های جهانی­شدن...................................................................................................................   15

2-2-5) شاخص جهانی­شدن KOF......................................................................................................................   17

2-2-5-1) شاخص جهانی­شدن اقتصادی KOF................................................................................................   18

2-2-5-2) شاخص جهانی­شدن اجتماعی KOF...............................................................................................   19

2-2-5-3) شاخص جهانی­شدن سیاسی KOF.................................................................................................   20

2-3) تعریف تورم.......................................................................................................................................................  20

2-3-1) طبقه بندی تورم........................................................................................................................................­­­­­­­­­­­  20

2-3-1-1) طبقه بندی تورم بر مبنای درجه شدت........................................................................................  20

2-3-1-2) طبقه بندی تورم بر مبنای نسبت افزایش قیمت­ها یا افزایش حجم پول................................  21

2-3-1-3) طبقه بندی تورم بر مبنای متناوب و یا عارضه­ای بودن افزایش قیمت­ها ..............................  21

2-3-2) علل و ریشه­های تورم............................................................................................................................... 21

2-3-2-1) علل عارضی تورم................................................................................................................................  22

2-3-2-2) علل اقتصادی تورم.............................................................................................................................. 22

4-2) نظریات مکاتب مختلف در مورد تورم.......................................................................................................  25

2-5) مبانی نظری جهانی­شدن اقتصادی و تورم..............................................................................................  27

2-6) ساز و کار­های اثر­گذاری فرایند جهانی­شدن بر تورم داخلی کشور­ها................................................  29

2-6-1) جهانی­شدن، انگیزه مقامات پولی و تورم............................................................................................  29

2-6-2) یکپارچه­شدن نظام تجارت بین­الملل، کاهش نسبی برخی اقلام تجاری و تورم........................  30

2-6-3) اثر جهانی­شدن بر حساسیت تورم نسبت به نوسانات تولید داخلی.............................................  30

2-6-4) جهانی­شدن و اثرپذیری تورم داخلی کشورها از شکاف تولید خارجی..........................................  31

2-7) مروری بر مطالعات تجربی...........................................................................................................................  31

2-7-1) پژوهش‏‌های خارجی...............................................................................................................................  32

2-7-2) پژوهش‏های داخلی..................................................................................................................................  34

2-1) مقدمه

      در این فصل ابتدا مفاهیم اولیه تحقیق تعریف و شاخص نسبتا جدید جهانی­شدن KOF معرفی می­شود سپس مبانی نظری رابطه ی جهانی­شدن و تورم مورد بحث قرار می­گیرد و در آخر به ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق پرداخته می­شود.

2-2) تعریف مفاهیم اولیه تحقیق

2-2-1) جهانی­شدن

      جهانی­شدن واژه رایج دهه 1990میلادی است. از جهانی­شدن با عناوینی چون قرن دهکده الکترونیک جهانی، پیدایش قبیله جهانی، انقلاب اطلاعاتی، فشردگی زمان و مکان، گسترش جهان- ­آگاهی، پایان جغرافیا نیز یاد شده است(اختر محققی، 1386). جهانی­شدن فرایندی از تحول است که مرزهای سیاسی و اقتصادی را کمرنگ کرده، ارتباطات را گسترش داده و تعامل فرهنگ­ها را روز افزون می­کند. از جنبه­های مهم فرآیند جهانی­شدن، افزایش وابستگی متقابل میان کشورها از طریق گسترش ارتباطات تجاری است. جهانی­شدن یک پدیده چند بعدی است که آثار آن قابل تسری به فعالیت­های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، حقوقی، فرهنگی، نظامی و فناوری است. امروزه در بحث از جهانی­شدن، به ویژه در بعد اقتصادی آن مصادیق خاصی برداشت می­شود. به طور مشخص، آغاز فرایندی که امروزه از آن به عنوان جهانی­شدن اقتصاد یاد می کنیم به اواخر قرن نوزده میلادی یعنی حدود سال­های 1870 باز می­گردد(طیب نیا و زندیه 1387).

      جهانی­شدن مفهومی است چند بعدی که ابعاد مختلف حیاتی انسانی از جمله ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، زیست محیطی را شامل می­شود.

      جهانی­شدن اقتصاد را می­توان مترادف با آزاد­سازی اقتصادی در سطوح ملی و بین­المللی نیز دانست. منظور از آزاد­سازی اقتصادی، خصوصی سازی، کاهش مداخله دولت در اقتصاد و حرکت به سوی بازار آزاد است و منظور از آزادسازی بین­المللی کاهش موانع بر سر راه تجارت کالا و خدمات، جریانات سرمایه و انتقال تکنولوژی است(طیب نیا و زندیه، 1387).

از جنبه­های مهم فرآیند جهانی­شدن افزایش وابستگی متقابل میان کشورها از طریق گسترش ارتباطات تجاری است(بنیگنو، 2008).

      جهانی­شدن فرآیند و تحولی است که مرزهای سیاسی و اقتصادی را کمرنگ می­کند و در نهایت آنها را از بین می­برد(رضوی و سلیمی­فر، 1392). در­نتیجه تحرک روز افزون منابع، تکنولوژی، کالا و خدمات، سرمایه و حتی نیروی انسانی در ماورای مرزها سهل­تر صورت می­گیرد.

👇محصولات تصادفی👇

پاورپوینت فصل پنجم کتاب بازاريابي و مديريت بازار حسن الوداری با موضوع اندازه گيري کمي بازار و پيش بيني فروش پروژه کامل سقف یوبوت (ساختمان مسکونی 7 طبقه) بهمراه فایلهای محاسباتی سازه و نقشه های اجرایی (شماره 2) پاورپوینت روانشناسی محیطی در معماری پاورپوینت بیوگرافی گوستاو ایفل و بررسی برج ایفل طراحی و كاربرد سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت